Βρείτε το κανάλι μας στο:
Βρείτε την κοινότητα/ομάδα μας "Ειδήσεις από όλο τον κόσμο" στο:
Βρείτε την κοινότητά μας "Ομάδα για νέες ταυτότητες" στο:
Μια αναδυόμενη ομαδική αγωγή με έδρα το Σιάτλ καταδικάζει ένα μεγάλο νοσοκομείο για φερόμενη κοινή χρήση ευαίσθητων πληροφοριών ασθενών με το Facebook και συνδεδεμένα τρίτα μέρη. Ο ισχυρισμός θέτει υπό αμφισβήτηση τις ηθικές διαστάσεις των ελάχιστα γνωστών εργαλείων παρακολούθησης δεδομένων που θα μπορούσαν να έχουν καταστροφικές επιπτώσεις.
Ο διάδικος, Jacq Nienaber, κατηγόρησε το Overlake Hospital Medical Center ότι επιτρέπει ουσιαστικά στο Meta Pixel, και στη διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογής μετατροπών, να λειτουργούν ως ένα είδος επιτήρησης εντός της υποδομής του.
Αυτά τα εργαλεία μάρκετινγκ, που είναι συνήθως ενσωματωμένα σε ιστότοπους για τη βελτιστοποίηση της προβολής διαφημίσεων, έχουν οδηγήσει σε σημαντική παραβίαση της εμπιστοσύνης, καθώς τα προσωπικά μυστικά υγείας που ανήκουν σε εκατοντάδες χιλιάδες ασθενείς έχουν δυνητικά απορριφθεί και κοινοποιηθεί.
Κατά ειρωνικό τρόπο, οι αποκαλύψεις ήρθαν στο φως περίπου την ίδια στιγμή που η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) και το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών (HHS) τόνισαν τους σοβαρούς κινδύνους απορρήτου γύρω από τέτοιες διαδεδομένες τεχνολογίες παρακολούθησης εφαρμογών ιστού και κινητών σε μια κοινή συμβουλευτική επιστολή προς 130 νοσοκομεία και προγραμματιστές εφαρμογών υγείας. Η προειδοποίηση ανέφερε ότι τα ακατάλληλα εργαλεία παρακολούθησης όπως το Meta ή το Facebook pixel και το Google Analytics θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητες συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της κλοπής ταυτότητας και των διακρίσεων σε βάρος ανυποψίαστων καταναλωτών.
Η μήνυση του Nienaber ενισχύει την προληπτική προσέγγιση των πρακτορείων. Υποστηρίζει ότι το Overlake Hospital όχι μόνο χρησιμοποίησε τα widgets επιτήρησης για να αυξήσει την κερδοφορία ενθαρρύνοντας τους ασθενείς να αλληλεπιδρούν περισσότερο με την ψηφιακή του πλατφόρμα υγείας, αλλά επέτρεψε επίσης στη μητρική εταιρεία του Facebook, τη Meta και τους συνεργάτες του μάρκετινγκ να παραβιάζουν το απόρρητο των ασθενών αποκτώντας πρόσβαση στις πληροφορίες τους.
Αυτή η εκτεταμένη πρόσβαση θα μπορούσε να επιτρέψει σε τρίτους να αντλήσουν γνώσεις σχετικά με συγκεκριμένες ιατρικές καταστάσεις των χρηστών, οι οποίες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ευαίσθητα ζητήματα όπως ο καρκίνος, η εγκυμοσύνη, ο HIV ή η άνοια, σύμφωνα με την αγωγή. Η αγωγή της Nienaber υπογραμμίζει ότι τέτοιοι κίνδυνοι είναι εγγενείς στην εταιρική φιλοδοξία της Overlake να «βελτιστοποιήσει την προβολή διαφημίσεων, να μετρήσει τις μετατροπές μεταξύ συσκευών, να δημιουργήσει προσαρμοσμένα είδη κοινού και να μειώσει το κόστος διαφήμισης και μάρκετινγκ».
Το pixel του Facebook, μια περιττή προσθήκη που δεν έχει καμία σχέση με τη λειτουργία του ιστότοπου, εξυπηρετεί αναμφισβήτητα τα προσωπικά συμφέροντα του Overlake σε βάρος των ασθενών του. Το Overlake που βασίζεται στο Bellevue επέτρεψε στη Meta να έχει αυτόματα και διακριτικά πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα στοιχείων ασθενών, συμπεριλαμβανομένων των ιδιαιτεροτήτων των συμπτωμάτων, των θεραπειών και των συνθηκών τους.