26 Ιουνίου 2023

Πότε ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις

 

 Τη Δευτέρα 10 Ιουλίου ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις του 2023 για τα καταστήματα και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου. Συγκεκριμένα, η τελευταία μέρα των εκπτώσεων θα είναι η Πέμπτη 31η Αυγούστου. Την Κυριακή (16.7.2023) τα μαγαζιά θα είναι ανοιχτά στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων.
  Όπως αναφέρει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από τηναναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
  Αν παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
  Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Πότε πληρώνεται η τελευταία δόση market pass

  

  Λίγες ημέρες απομένουν για τον τελευταίο γύρο πληρωμών του market pass που θα ξεκινήσει την Δευτέρα 03/07 για τους δικαιούχους της άυλης ψηφιακής κάρτας. Συγκεκριμένα όπως έχει ήδη ανακοινωθεί οι πληρωμές γίνονται στις άυλες κάρτες κάθε 3 του μήνα μέχρι και τον Ιούλιο.
  Όσοι επέλεξαν κατάθεση σε λογαριασμό έχουν πληρωθεί όλο το ποσό και δεν έχουν κάτι άλλο να περιμένουν. Η άυλη ψηφιακή κάρτα του Market Pass χρησιμοποιείται σε POS που διαθέτουν τα Super Market, παντοπωλεία, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων, αρτοποιεία και διάφορα καταστήματα τροφίμων.

Ανάμεσα σε ξαπλώστρες γέννησε χελώνα στο Ρέθυμνο


  Ανάμεσα σε ξαπλώστρες και ομπρέλες γέννησε τα αυγά της μια χελώνα στην παραλία Δαμνόνι, νότια του νομού Ρεθύμνης, μεταξύ της Μονής Πρέβελη και του Πλακιά.


  «Η χελώνα επί 5 ώρες έψαχνε μέρος να κάνει τα αυγά της. Δεν είχε άλλη επιλογή παρά δίπλα στην ομπρέλα» αναφέρθηκε σε ανάρτηση στο Facebook.
  Στο σημείο, όπως αναφέρει, βρέθηκαν δύο άνθρωποι που με προσοχή και χωρίς να δημιουργούν θορύβους, άφησαν τη χελώνα να εναποθέσει τα αυγά της στην άμμο και αφού τα σκέπασε και έφυγε, δημιούργησαν ένα πρόχειρο προστατευτικό φράχτη για να γίνει η επώαση χωρίς να καταστραφούν.

25 Ιουνίου 2023

Αύξηση της αγοράς μεταχειρισμένων προϊόντων στην Ελλάδα


  Kερδίζει διαρκώς έδαφος, κυρίως στις νεαρότερες ηλικίες καταναλωτών, η αγορά των μεταχειρισμένων προϊόντων ακόμη και στις κατηγορίες της ένδυσης και υπόδησης που έως και πριν μερικά χρόνια βρίσκονταν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
  Η ακρίβεια και η πληθωριστικές πιέσεις έχουν επηρεάσει έντονα τις αγοραστικές συμπεριφορές και για ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών η αγορά «second hand» προϊόντων αποτελεί μία οικονομικότερη εναλλακτική. 
  Από την άλλη πλευρά, η βιωσιμότητα και η κυκλική οικονομία απασχολούν όλο και εντονότερα τις νεότερες γενιές καταναλωτών όπως επίσης και τις επιχειρήσεις.
  Σημαντικό ρόλο που έχουν «παίξει» στην άνοδο της τάσης του «second hand» τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η ανάπτυξη των online αγορών καθώς οι ψηφιακές πλατφόρμες αποτελούν βασικό κανάλι αγοράς ή μεταπώλησης μεταχειρισμένων για τους καταναλωτές.
  Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Απρίλιο του 2023 η κατηγορία των καταστημάτων με μεταχειρισμένα είδη κατέγραψε αύξηση 195,5% αποτελώντας εκείνη με τη μεγαλύτερη άνοδο μεταξύ των επιμέρους κλάδων του λιανεμπορίου. Το πρώτο τρίμηνο του έτους η κατηγορία είχε εμφανίσει συνολική αύξηση 42,7%.
  Παράλληλα έρευνα του Focus Bari & YouGov τον Απρίλιο του 2022 έδειχνε ότι ένας στους δύο Έλληνες έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα είδος μεταχειρισμένου προϊόντος από δεύτερο χέρι, το τελευταίο τρίμηνο διεξαγωγής της έρευνας. Πιο διαδεδομένες εμφανίζονταν οι συγκεκριμένες αγορές μεταξύ ανδρών και νεαρών ηλικιών με κυριότερες «πηγές» αγορών, τόσο το online όσο και τα φυσικά καταστήματα ή από φίλους και γνωστούς.
  Από την πλευρά των μεγάλων εταιρειών, όλο και περισσότερες διεθνώς είναι εκείνες που «επενδύουν» πλέον και σε αυτή την κατηγορία. Ενδεικτικές είναι οι κινήσεις από τα brands ένδυσης Zara και η H&M, που δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές μέσα από πλατφόρμες, να κάνουν αγορές μεταχειρισμένων ή εκείνοι να μεταπωλούν δικά τους προϊόντα. 
  Ανάπτυξη γνωρίζουν όμως και οι αλυσίδες που δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στην πώληση ρούχων outlet και second hand. Όπως για παράδειγμα η βουλγαρική Mania Stores και η λιθουανική Humana τις οποίες μάλιστα οι πληροφορίες θέλουν να «μπαίνουν» και στην ελληνική αγορά το επόμενο διάστημα.